10 feb. 2012

Plötsligt händer det !

Jag och Skorpan är ju inte dom bästa vännerna precis. Nu under vintern när vi inte kan gå ut så mycket som vi brukar så går vi verkligen varandra på nerverna. Det viftas med tassar och jagas i trappan så att hårtussarna flyger. Men häromdagen så hände något som gjorde matte nästan gråtfärdig.

Matte satt i sin fåtölj och tittade på TV och i hennes knä låg jag, Skrutten, och sov. Helt plötsligt så kommer skitungen dvs. Skorpan och hoppar upp i mattes knä han också. I vanliga fall hade jag fräst åt honom och hoppat ner men inte den här gången. Jag låg lungt kvar och fortsatte sova. Skorpan kröp ihop bredvid mig och så låg vi där i mattes knä båda två. Matte satt blickstilla för hon ville att vi skulle ligga kvar så länge som möjligt. Nu varade det bara i ca. 10 minuter men matte säger att det var dom bästa minuterna hon har upplevt på länge. :)

Nu tror hon att vi kanske verkligen kan bli kompisar, eller i alla fall gilla varandra lite bättre än vi har gjort hitills.

7 kommentarer:

  1. Vilken lycka! Vi tror också att ni kan bli bästisar ;-)

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Åhh va häftigt! Hoppas ni kan bli kompisar! Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Kan hon ju tro. Kanske blir det så, det vet bara katten, ti hi
    Ha en tassligt bra helg!

    SvaraRadera
  4. Wow vilket magskt ögonblick det måste varit för er matte !!
    Hoppas det blir flera :)

    SvaraRadera
  5. Så mysigt! Förstår att matte njöt! Man får ju överraska ibland! Nosbuff

    SvaraRadera
  6. Vi, jag och Simba, är ju inte heller de såtaste vänner direkt. Men i bland händer det att vi också visar vit flagg båda och matte blir så glad då. Så hon förstår hur matte känner.

    Nosgos

    SvaraRadera
  7. Ett Gevalia-ögonblick för dig, Skrutten. Ibland får man oväntat besök. :) Så jättefint att läsa om hur ni samsas i matte knä! Kurr och burr.

    SvaraRadera